• Snabb Leverans
  • Öppet köp 60 dagar
  • Svensk E-handel

Dessa köpvillkor gäller för köp som görs på nordbags.se och reglerar avtalet mellan dig som kund och:

Nordbags AB

Organisationsnummer: 559357-0111

VAT-nummer: SE559357011101

Juridisk och operativ adress: Hjalmar Petris väg 48, 352 46 Växjö

E-post: info@nordbags.se

Kundtjänst: support@nordbags.se

Telefon: 010-808 57 99

Kundtjänst öppettider: Måndag – Fredag, 10:00 – 16:00

Genom att genomföra ett köp godkänner du dessa villkor.

Priser och betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Klarna (direktbetalning, faktura eller delbetalning)

Swish

Vid kortbetalning via Klarna används 3D-Secure för ökad säkerhet. Klarna kan efter kreditprövning neka vissa betalalternativ.

Mer information finns på vår sida: Betalningsinformation

Leverans

Leveranstider:

Hanteringstid: 1–2 arbetsdagar (helgdagar ej inkluderade)

Normal leveranstid: 2–3 arbetsdagar efter att din order skickats

Total leveranstid: Räkna med 3–5 arbetsdagar från beställning

Beställ före kl. 12:00 på vardagar för att få din order skickad samma dag.

Fraktkostnader:

Fri frakt: Beställningar över 499 SEK

Fast fraktavgift: 79 SEK för beställningar under 499 SEK

Leveransmetod:

Vi samarbetar med DB Schenker för trygga och snabba leveranser till ditt närmaste ombud.

Spårningsnummer skickas via e-post eller SMS när din order lämnar vårt lager.

Ansvar vid felaktig leveransadress:

Det är kundens ansvar att ange korrekt leveransadress. Om paketet returneras till oss p.g.a. felaktig adress kan ny fraktavgift tillkomma.

Ångerrätt och retur

Vi erbjuder 60 dagars öppet köp för en tryggare köpupplevelse.

Villkor för retur:

Produkten ska vara oanvänd och i ursprungligt skick och returneras i originalförpackning.

Specialbeställda produkter omfattas inte av ångerrätten

Så gör du en retur:

Kontakta oss på support@nordbags.se och begär en returetikett

Skriv ut och fäst etiketten på paketet

Lämna in paketet hos närmaste DB Schenker-ombud

Vi återkommer via e-post när vi mottagit och behandlat returen

Returavgift Vid återköp:

En returavgift på 99 kr dras från återbetalningen

Vid byte:

Returen är kostnadsfri

Återbetalning:

Återbetalas till samma betalningsmetod som användes vid köpet

Behandlas inom 10 dagar efter godkänd retur

Ej uthämtade paket:

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar returneras det till oss. Vi debiterar då en hanteringsavgift på 200 kr för att täcka retur- och administrationskostnader.

Reklamation:

Du har rätt att reklamera en vara inom 3 år från mottagandet om den är felaktig enligt konsumentköplagen. Reklamation bör ske inom skälig tid, helst inom 2 månader från att felet upptäcktes.

Vid godkänd reklamation erbjuder vi:

Reparation

Byte av vara

Alternativt återbetalning

Kontakta oss på support@nordbags.se för att inleda ett reklamationsärende.

Skador och saknade varor:

Om din leverans är skadad eller saknar innehåll, kontakta oss snarast möjligt med bilder på emballage och produkt, så hjälper vi dig med en ny leverans eller återbetalning.

Integritet och dataskydd

Vi behandlar personuppgifter enligt GDPR. Dina uppgifter används endast för att hantera beställningar, kundservice och förbättra din köpupplevelse. Mer information finns i vår Integritetspolicy Tvister Vid tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Du kan läsa mer och göra en anmälan på: www.arn.se

Reservationer

Vi reserverar oss för:

Eventuella skrivfel

Prisjusteringar

Slutförsäljning

Tekniska fel vid beställning eller betalning

Kontaktinformation 

E-post : support@nordbags.se

Telefon: 010-808 57 99

Adress: Hjalmar Petris väg 48, 352 46, Växjö

Kundtjänst öppettider: Måndag - Fredag, 10:00 - 16:00